افزودنی حباب ساز بتن

NANOKS – MA 410

Technical Information Sheet


دارنده سه لوح طلایی بین المللی                                                                                                                                                                                                            Decorative hard coating

                                                                                                                                              

معرفی محصول:افزودنی حباب ساز بتن

NANOKS - MA410 یک افزودنی مایع است که باعث ایجاد حباب های میکرونی در بتن می شود. این محصول براساس استاندارد  ASTM C ۲۶۰-۸۶& AASHTO M-۱۵۴ و استاندارد ملی ایران به شماره ۲۹۳۰ تولید می شود وبا انواع سیمان ها سازگار است. بدیهی است با توجه به تنوع ویژگی های سیمان و سنگدانه ها،برای کسب درصد حباب مورد نیاز انجام آزمایش های کارگاهی برای هر پروژه ضروری است.

چگونگی عملکردNANOKS - MA410 در بتن:

این محصول با ایجاد حباب های میکرونی به قطر۴۰ تا۵۰ میکرون که به طور منظم با فواصل ۲۰۰ تا۲۵۰ میکرون در تمامی جسم بتن تشکیل می شوند. بتن را در برابر چرخه های یخ وذوب مقاوم می سازد و از فرسایش تدریجی آن جلوگیری     می کند.علاوه بر آن کارپذیری و پمپ شدن بتن را تسهیل می نماید. این خاصیت در بتن هایی که دانه بندی مناسبی ندارند اهمیت زیادی دارد.

موارد کاربرد:

مهمترین کاربردNANOKS - MA410 در تولید بتن هاییاست که در معرض خیس شدن و یخ زدن قرار دارند، مانند بدنه سدهای بتنی و جداول جاده ای. همچنين در توليد بتن هاي روکش بتنی جاده ها بخصوص در مناطق کوهستانی و سردسیری که همواره در معرض فرسایش قرار دارند، استفاده ازاين محصول ضروری است.

تاثیر بر روی بتن سخت شده :

علاوه براثرات این افزودنی بر بتن تازه که به آن ها اشاره شد،اين محصول دوام بتن سخت شده را نیز افزایش می دهد.همچنين نفوذ پذیری آن را کاهش داده وپایداری بتن در برابر عوامل جوی را افزایش می دهد.

بسته بندی:

NANOKS - MA410 در بشکه های ۲۲۰ و۱۱۰۰ کیلو گرمی یا تانکر های بزرگ عرضه می شود.

مشخصات فنی:

-       شکل ظاهری: مایع روان                                                 -  رنگ :کهربایی

-       وزن مخصوص: ۰۰/۱ تا۰۲/۱ گرم بر سانتی متر مکعب در ۲۰درجه سانتی گراد

-       عدد قلیایی:۷ تا ۸                                                            - مقدار کلر:کمتر از ۱/۰ درصد

سازگاری:

این محصول باهیچ افزودنی دیگری نباید مخلوط شود مگر اینکه توسط متخصصین این شرکت تأیید شده باشد.در صورت نیاز به استفاده از چند افزودنی لازم است هریک بطور جداگانه به مخلوط بتن اضافه شوند. این افزودنی برای مخلوط های بتنی حاوی میکروسیلیس، خاکستر بادی و سیمان های آمیخته و پوزولانی مناسب است.

مقادیر مصرف:

مصرف متداول NANOKS - MA410 بین ۲۰ تا۸۰ میلی لیتر برای ۱۰۰کیلو گرم سیمان (مجموع مواد سیمانی) می باشد.مقادیر خارج از این محدوده به شرط انجام آزمایشات کارگاهی مجاز است.

توجه:

 مصرف بیش از اندازه این افزودنی باعث ایجاد حباب اضافی در بتن و در نتیجه کاهش وزن مخصوص و مقاومت فشاری می شود، اگرچه برای تولید بتن های سبک می توان مقادیر بیشتری از این افزودنی را مصرف نمود.

راهنمایی برای مصرف:

NANOKS - MA410 یک افزودنی آماده مصرف است وباید در زمان ساخت بتن اضافه شود. تاثیر بهتر آن زمانی است که حدود ۷۰ تا۸۰ درصد آب مصرفی اضافه شده باشد. هرگز این محصول را به مصالح خشک اضافه نکنید. از اختلاط اضافی بایستی پرهیز شود زیرا باعث خارج شدن حباب های میکرونی می شود.

انبارداری:

NANOKS - MA410بایستی در ظروف اصلی خود ودر دمای ۵+ درجه سانتی گراد، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و در مکان سر پوشیده نگهداری شود. در صورت یخ زدن می توانید آن را به آرامی گرم نموده و به هم بزنید تا دوباره بازیافت شود. عدم رعایت شرایط انبارداری مناسب ممکن است باعث آسیب دیدن محصول یا ظرف آن شود.

نکات ایمنی:

NANOKS - MA410 محتوی هيچ ماده خطرناکی نمي باشد.

تأییدیه کیفیت:

تمامی محصولاتی که توسط این شرکت تولید وعرضه می شوند،تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت و مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

اطلاعات تکمیلی:

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت با تلفن های ۱۹-۸۸۱۰۴۶۱۸ تماس حاصل فرمایید.