روان کننده ، کندگیر

 

NANOKS – LN 120

Technical Information Sheet


دارنده سه لوح طلایی بین المللی                                                                                                                                                                                                       Decorative hard coating      

    

                                                                                                                                     

معرفی محصول:روان کننده ، کندگیر

NANOKS - LN120 یک افزودنی مایع است که باعث روان کنندگی بتن یا کاهش آب مصرفی می شود. این محصول براساس استاندارد ASTM C-۴۹۴ Type A,B,D واستاندارد ملی ایران به شماره ۲۹۳۰ تولید می شود وبا انواع سیمان ها سازگار است.بدیهی است با توجه به تنوع ویژگی سیمان ها و سنگدانه ها، انجام آزمایش های کارگاهی برای هر پروژه ضروری است.

چگونگی عملکرد NANOKS - LN120 در بتن:

این محصول با کاستن از کشش سطحي آب وپخش شوندگی بیشتر ذرات سیمان امکان تولید بتن روان را فراهم می آورد. بتن حاوی NANOKS - LN120 در مقایسه با بتن بدون افزودنی و با کارآیی یکسان از مقاومت بالاتری برخوردار است و موجب افزایش آشکار مقاومت ناشی از روانی ودر نتیجه تراکم بیشتر بتن مي شود. این محصول دارای خاصیت کندگیر کنندگی کنترل شده است و در مقادیر مصرف بیش از اندازه باعث تاخیر در گیرش اولیه ونهایی می شود.

موارد کاربرد:

با توجه به ویژگی جانبی کندگیرکنندگی، این محصول برای بتن ریزی در هوای گرم و جايی که تأخیر کنترل شده در گیرش ابتدایی مد نظر باشد، مانند: بتن حجیم، بدنه وپی سدها، بهبود چسبندگی داخلی، ایجاد کارآیی و تراکم در بتن هایی که دانه بندی یا شکل سنگدانه ها مناسب نباشند و تیرهای بزرگ و عرشه پل ها مناسب است.

تأثیر بر روی بتن سخت شده :

علاوه بر اثرات این افزودنی بر بتن تازه که در هنگام ساخت وریختن بتن کاملاً چشم گیر است، تاثیر مطلوبی نیز بر بتن سخت شده دارد. از آن جمله: افزایش مقاومت فشاری دراز مدت، افزایش مقاومت خمشی، بهبود مدول الاستیسیته، بهبود چسبندگی به آرماتورها وفولاد،مقاومت بهتر در برابر کربناسیون، نفوذ پذیری کمتر، پایداری بهتر در برابر عوامل آسیب رسان محیطی، کاهش انقباض و خزش ودوام بیشتر.

بسته بندی:

NANOKS - LN120 در بشکه های ۲۲۰، ۱۱۰۰ کیلوگرمی و تانکرهای بزرگ عرضه می شود.

مشخصات ظاهری:

-    شکل ظاهری: مایع روان                                                       -  رنگ: قهوه ای تیره

-    وزن مخصوص:۱۸۵/۱ تا۱۹۵/۱گرم برسانتی متر مکعب در ۲۰درجه سانتی گراد

-    عدد قلیایی:۶ تا ۷                                                                -  مقدار کلر:کمتر از ۱/۰درصد

سازگاری:

این محصول باهیچ افزودنی دیگری نباید مخلوط شود مگر اینکه توسط متخصصین این شرکت تأیید شده باشد.در صورت نیاز به استفاده از چند افزودنی لازم است هریک بطور جداگانه به مخلوط بتن اضافه شوند. این افزودنی برای مخلوط های بتنی حاوی میکروسیلیس، خاکستر بادی و سیمان های آمیخته و پوزولانی مناسب است.

 مقادیر مصرف:

مصرف متداول NANOKS - LN120 بین ۲/۰ تا۷/۰ درصد وزن سیمان (مجموع مواد سیمانی) می باشد.مقادیر خارج از این محدوده به شرط انجام آزمایشات کارگاهی مجاز است.

توجه:

مصرف بیش از اندازه این افزودنی باعث تأخیر در زمان گیرش های اولیه و نهایی و همچنین تأخیر در کسب مقاومت های کوتاه مدت می شود.

راهنمایی برای مصرف:

NANOKS - LN120 یک افزودنی آماده مصرف است وباید در زمان ساخت بتن اضافه شود. تاثیر بهتر آن زمانی است که حدود ۷۰ تا۸۰ درصد آب مصرفی اضافه شده باشد. هرگز این محصول را به مصالح خشک اضافه نکنید. اختلاط کامل بایستی انجام شود وبرای این منظور پس از افزودن NANOKS - LN120 به مدت ۶۰ ثانیه با دور تند مخلوط را هم بزنید.

انبارداری:

NANOKS - LN120 بایستی در ظروف اصلی خود ودر دمای بیش از ۵+ درجه سانتی گراد، به دور از تابش مستقیم نور خورشید ودر مکان سر پوشیده نگهداری شود.در صورت یخ زدن می توانید آن را به آرامی گرم نموده وبه هم بزنید تا دوباره بازیافت شود. عدم رعایت شرایط انبارداری مناسب ممکن است باعث آسیب دیدن محصول یا ظرف آن شود.

نکات ایمنی:

NANOKS - LN120 محتوی هیچ ماده خطرناکی نمی باشد.

تأییدیه کیفیت:

تمامی محصولاتی که توسط این شرکت تولید وعرضه می شوند،تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت و مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

اطلاعات تکمیلی:

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت با تلفن های ۱۹-۸۸۱۰۴۶۱۸ تماس حاصل فرمایید.