روان کننده پلیمری کندگیر

 

NANOKS- LR 131

Technical Information Sheet


دارنده سه لوح طلایی بین المللی                                                                                                                                                                                                             Decorative hard coating

                                                                                                    

معرفی محصول:روان کننده کم مصرف بتن بر پایه لینگو- پلیمر با خاصیت کندگیری

NANOKS – LR131 یک افزودنی مایع است که باعث روان کنندگی بتن یا کاهش آب مصرفی می شود. این محصول بر اساس استاندارد ASTM C-۴۹۴ Type A,B,D و استاندارد ملی ایران به شماره ۲۹۳۰ تولید می شود و با انواع سیمان ها سازگار است. بدیهی است با توجه به تنوع ویژگی های سیمان ها و سنگدانه ها، انجام آزمایش های کارگاهی برای هر پروژه ضروری است.

چگونگی عملکرد NANOKS – LR131در بتن:

این محصول با کاستن از کشش سطحی آب و پخش شوندگی بیشتر ذرات سیمان امکان تولید بتن روان را فراهم می آورد. بتن حاوی NANOKS – LR131 در مقایسه با بتن بدون افزودنی و با کارآیی یکسان از مقاومت بالاتری برخوردار است و تاخیر در کسب مقاومت های اولیه به خوبی در دراز مدت جبران می شود. این محصول دارای خاصیت کندگیر کنندگی کنترل شده است و در مقادیر مصرف بیش از اندازه باعث تاخیر در گیرش اولیه ونهایی می شود.

موارد کاربرد:

با توجه به ویژگی جانبی کندگیر کنندگی، این محصول برای بتن ریزی در هوای گرم و جایی که تاخیر کنترل شده در گیرش ابتدایی و نهایی مدنظر باشد، مانند: بتن حجیم، بدنه وپی سدها، قالب های لغزنده، بهبود چسبندگی داخلی، ایجاد کارآیی و تراکم در بتن هایی که دانه بندی یا شکل سنگدانه ها مناسب نباشند و تیرهای بزرگ و عرشه پل ها مناسب است.

تاثیر بر روی بتن های سخت شده:

علاوه بر اثرات این افزودنی بر بتن تازه که در هنگام ساخت و ریختن بتن کاملاً چشم گیر است، تأثیر مطلوبی نیز بر بتن سخت شده دارد. از آن جمله: افزایش مقاومت فشاری دراز مدت، افزایش مقاومت خمشی،بهبود مدول الاستیسیته، بهبود چسبندگی به آرماتورها وفولاد، مقاومت بهتر در برابر کربناسیون، نفوذپذیری کمتر، پایداری بهتر در برابر عوامل آسیب رسان محیطی، کاهش انقباض و خزش و دوام بیشتر.

بسته بندی:

 NANOKS – LR131 در بشکه های ۲۲۰، ۱۱۰۰ کیلوگرمی و تانکرهای بزرگ عرضه می شود.

مشخصات ظاهری:

-       شکل ظاهری:مایع روان                                                    - رنگ: قهوه ای تیره

-       عدد قلیایی : ۶تا۷                                                            - مقدار کلر: کمتر از ۱/۰ درصد

-       وزن مخصوص:۱۳/۱ تا۱۴/۱ گرم بر سانتی متر مکعب در ۲۰ درجه سانتی گراد

سازگاری :

این محصول با هیچ افزودنی دیگری نباید مخلوط شود مگر اینکه توسط متخصصین شرکت NASA تأیید شده باشد. در صورت نیاز به استفاده از چند افزودنی لازم است هر یک به طور جداگانه به مخلوط بتن اضافه شوند. این افزودنی برای مخلوط های بتنی حاوی میکروسیلیس، خاکستر بادی و سیمان های آمیخته و پوزولانی مناسب است

مقادیر مصرف:

مصرف متداول  NANOKS – LR131 بین ۴/۰ تا ۱ درصد وزن سیمان (مجموع سیمان) می باشد. مقادیر خارج از این محدوده به شرط انجام آزمایشات کارگاهی مجاز است.

توجه:

مصرف بیش از اندازه این افزودنی باعث تاخیر در زمان گیرش های اولیه ونهایی و همچنین تاخیر در کسب مقاومت های کوتاه مدت می شود.

راهنمایی برای مصرف:

NANOKS – LR131 یک افزودنی آماده مصرف است و باید در زمان ساخت بتن اضافه شود.تاثیر بهتر آن زمانی است که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد آب مصرفی اضافه شده باشد. هرگز این محصول را به مصالح خشک اضافه نکنید. اختلاط کامل بایستی انجام شود و برای این منظور پس از افزودن NANOKS – LR131 به مدت ۶۰ثانیه با دور تند مخلوط را هم بزنید.

انبارداری:

NANOKS – LR131 بایستی در ظروف اصلی خود و در دمای بیش از ۵+ درجه سانتی گراد نگهداری شود. در صورت یخ زدن می توانید آن را به آرامی گرم نموده و بهم بزنید تا دوباره بازیافت شود.

عدم رعایت شرایط انبارداری مناسب ممکن است باعث آسیب دیدن محصول یا ظرف آن شود. برای کسب اطلاع از شرایط انبارداری مناسب با بخش فنی شرکت NASA تماس حاصل نمایید.

نکات ایمنی:

 NANOKS – LR131 محتوی هیچ ماه خطرناکی نمی باشد.

تأییدیه کیفیت:

تمام محصولاتی که توسط این شرکت تولید وعرضه می شوند،تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت و مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

اطلاعات تکمیلی:

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت با تلفن های ۱۹-۸۸۱۰۴۶۱۸ تماس حاصل فرمایید.