فوق روان کننده کندگیر

 

NANOKS – RE 330

Technical Information Sheet


دارنده سه لوح طلایی بین المللی                                                                                                                 Decorative hard coating                                                                                        

    

معرفی محصول:فوق روان کننده کندگیر

NANOKS – RE330 فرا روان کننده بتن که با خاصیت کندگیری و حفظ کارایی بتن طراحی شده و برای مصرف در بتن های توانمند که نیازمند کسب مقاومت های زیاد و عملکرد خوب هستند، برای حمل ونقل های طولانی، بتن ریزی در هوای گرم یا ایجاد فرصت کافی برای ریختن و پرداختن بتن توصیه می شود. این محصول فاقد کلر بوده و مطابق با استاندارد ASTM C-۴۹۴ Type B,D,G و استاندارد ملی ایران به شماره ۲۹۳۰ و سایر استانداردهای بین المللی تولید می شود وبا انواع سیمان ها سازگار است. بدیهی است با توجه به تنوع ویژگی های سیمان و سنگدانه در هر پروژه، انجام آزمایش های اولیه ضروری است.

چگونگی عملکرد NANOKS – RE330 در بتن:

فوق روان کننده های متداول که به طور عموم بر پایه ملامین فرمالدئید یا نفتالین سولفونات هستند، در هنگام اختلاط جذب ذرات سیمان می شوند ودر لحظات اولیه آب گیری سیمان، این گروه از پلیمرها بار منفی ذرات سیمان را افزایش داده وباعث پخش شدن آنها می شوند.

NANOKS – RE330 با فوق روان کننده های متداول در عمل تفاوت می کند،بدین ترتیب که پایه این محصول پلی کربکسیلیک اتر بوده و دارای زنجیره های جانبی مولکولی می باشد. در شروع آب گیری مانند فوق روان کننده های متداول با افزایش الکتریسیته ساکن ذرات سیمان را به خوبی پخش می کند. در ادامه حضور زنجیره های جانبی باعث ممانعت شدید از تجمع مجدد ذرات سیمان می شود وکماکان آن ها را به صورت مجزا و پخش شده نگه می دارند. این رفتار پدید آورنده بتنی روان با حفظ کارایی عالی حتی در مقادیر آب بسیار کم می باشد.

موارد کاربرد:

خاصیت عالی پخش کنندگی سیمان توسط NANOKS – RE330 آن را تبدیل به افزودنی ایده آل برایتولید بتن های توانمند نموده است، به خصوص در طرح هایی که نسبت آب به سیمان خیلی کم باشد می توان به کمک این محصول بتن روانی تولید نمود که به آسانی قالب پذیر است وبدون نیاز به ویبره تمامی نقاط قالب را پر کرده و فاقد حباب های درشت باشد.

تأثیر بر روی بتن سخت شده :

علاوه بر اثرات این افزودنی بر بتن تازه که در هنگام ساخت وریختن بتن کاملاً چشم گیر است، تاثیر مطلوبی نیز بر بتن سخت شده دارد. از آن جمله: افزایش مقاومت فشاری در سنین اولیه و دراز مدت ، افزایش مقاومت خمشی، بهبود مدول الاستیسیته، بهبود چسبندگی به آرماتورها وفولاد،مقاومت بهتر در برابرکربناسیون، نفوذ پذیری کمتر، پایداری بهتر در برابر عوامل آسیب رسان محیطی، کاهش انقباض و خزش ودوام بیشتر.

بسته بندی:

NANOKS – RE330 در بشکه های ۲۲۰، ۱۱۰۰ کیلوگرمی و تانکرهای بزرگ عرضه می شود.                                                                                 

مشخصات ظاهری:

-       شکل ظاهری: مایع روان                                                                                            -  رنگ: قهوه ای

-       وزن مخصوص: ۰۸/۱ تا ۱/۱ گرم برسانتی متر مکعب در ۲۰درجه سانتی گراد                              -  عدد قلیایی:۵ تا۶                                                               

سازگاری:

این محصول باهیچ افزودنی دیگری نباید مخلوط شود مگر اینکه توسط متخصصین این شرکت تأیید شده باشد.در صورت نیاز به استفاده از چند افزودنی لازم است هریک بطور جداگانه به مخلوط بتن اضافه شوند. این افزودنی برای مخلوط های بتنی حاوی میکروسیلیس، خاکستر بادی و سیمان های آمیخته و پوزولانی مناسب است.

مقادیر مصرف:

مصرف متداول NANOKS – RE330 بین ۵/۰ تا۵/۱ درصد وزن سیمان (مجموع مواد سیمانی) می باشد.مقادیر خارج از این محدوده به شرط انجام آزمایشات کارگاهی مجاز است.

راهنمایی برای مصرف:

NANOKS – RE330 یک افزودنی آماده مصرف است وباید در زمان ساخت بتن اضافه شود. تاثیر بهتر آن زمانی است که حدود ۷۰ تا۸۰ درصد آب مصرفی اضافه شده باشد. هرگز این محصول را به مصالح خشک اضافه نکنید. اختلاط کامل بایستی انجام شود وبرای این منظور پس از افزودن NANOKS – RE330 به مدت ۶۰ ثانیه با دور تند مخلوط را هم بزنید. بروز پدیده آب انداختگی مربوط به ضعف دانه بندی مصالح بوده و با افزایش ریزدانه (فیلرها) مرتفع می شود.

انبارداری:

NANOKS – RE330 بایستی در ظروف اصلی خود ودر دمای بیش از ۵+ درجه سانتی گراد به دور ازا تابش مستقيم نور خورشيد و در مکان سر پوشيده، نگهداری شود.در صورت یخ زدن می توانید آن را به آرامی گرم نموده وبه هم بزنید تا دوباره بازیافت شود. عدم رعایت شرایط انبارداری مناسب ممکن است باعث آسیب دیدن محصول یا ظرف آن شود. براي کسب اطلاع از روش انبارداري مناسب با بخش فني شرکت NASA تماس حاصل نماييد.

نکات ایمنی:

NANOKS – RE330 محتوی هیچ ماده خطرناکی نمی باشد.

تأییدیه کیفیت:

تمامی محصولاتی که توسط این شرکت تولید وعرضه می شوند،تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت و مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

اطلاعات تکمیلی:

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت با تلفن های ۱۹-۸۸۱۰۴۶۱۸ تماس حاصل فرمایید.