مایع زودگیر قوی

 NANOKS – AC 470

Technical Information Sheet

 


دارنده سه لوح طلایی بین المللی                                                                                                                                                                                                            Decorative hard coating                                                                                                                                     

 

معرفی محصول:مایع تسریع کننده گیرش بتن (قوی)

NANOKS - AC470 تسریع کننده زمان گیرش سیمان است وبه صورت مایع غلیظ می شود. از این محصول برای کسب مقاومت های زودرس یا گیرش سریع بتن و دوغاب استفاده می شود. زمان افزودن این ماده در آخرین لحظه اختلاط دوغاب و در بتن پاششی در سر لوله بتن پاش می باشد.

موارد کاربرد:

NANOKS - AC470 در هر جایی که مقاومت های اولیه زیاد یا اجرای لایه های ضخیم احتیاج باشد به کارمی رود، مانند:

-       نگهداری موقت یا دائمی در تونل ها وسازه های زیر زمینی

-       تثبیت صخره ها در راه سازی و معادن

-       تزریق دوغاب در زمین های ضعیف و سست

-       تثبیت سطوح شیبدار

-       دوغاب مصرفی در حفاری با TBM یا تزریق دوغاب سیمان و بتن کفی برای پر کردن پشت سازه های بتنی

مشخصات فنی :

-       شکل ظاهری:مایع غلیظ                                            -   رنگ: ابری تا طوسی کمرنگ

-       مقدار کلر: کمتر از ۱/۰ درصد                                   - وزن مخصوص در ۲۰درجه سانتی گراد:۴/۱ گرم در میلی متر

-         عدد قلیایی: ۵/۱۲تا۱۳

نکات اجرایی:

پیشنهاد می شود از سیمان تازه استفاده کنید،زیرا سیمان کهنه اثرات منفی در مختصات گیرش مخلوط بتنی به وجود می آورد. این محصول به نوع سیمان حساس است. با برخی سیمان ها گیرش خیلی کند می شود. پیشنهاد می شود از سیمان پرتلند استفاده نمایید که به طور معمول گیرش سریعتری از برخی سیمان های ترکیبی و ضد سولفات دارد. NANOKS - AC470 تاثیر خوبی بر سیمان های مخلوط شده با خاکستر بادی و سرباره دارد ولی در همه موارد به طور جدی توصیه می شود آزمایش های مقدماتی برای بدست آوردن زمان گیرش و مقاومت ۲۴ ساعته با سیمان مصرفی در طرح انجام پذیرد.

طرح اختلاط:

در طرح اختلاط بتن پاشی به روش مرطوب که از NANOKS - AC470 به عنوان زودگیر کننده استفاده می شود، نسبت آب به سیمان (تمام مواد سیمانی) بایستی کمتراز ۵/۰ و در صورت امکان کمتراز ۴۵/۰ باشد. اگر هدف کسب مقاومت های بسیار زودرس باشد بهتراست نسبت آب به سیمان ۴/۰ یا کمتر در نظر گرفته شود. هرچه نسبت آب به مواد سیمانی کمتر باشد گیرش سریعتر اتفاق می افتد، زودگیر کننده کمتری مصرف می شود و می توان لایه های ضخیم تری را اجرا کرد.  

مقدار مصرف:

مقدار مصرف با انجام آزمایش در هر پروژه تعیین می شود و قابل تعمیم به پروژه دیگر نیست. محدوده مصرف آزمایش شده بین ۲ تا۷ درصد وزن سیمان می باشد که بستگی به زودگیری مورد نیاز، نوع سیمان و نسبت آب به سیمان دارد.

بسته بندی:

NANOKS - AC470 در گالن های ۳۰ وبشکه های ۲۵۰ کیلوگرمی عرضه می شود.

انبارداری:

NANOKS - AC470 بایستی در ظروف اصلی خود ودر دمای بیشتراز ۵+ درجه سانتی گراد و در محیط سربسته نگهداری شود. عدم رعایت شرایط انبارداری مناسب ممکن است باعث آسیب دیدن محصول یا ظرف آن شود.

نکات ایمنی:

NANOKS - AC470 محتوی مواد قلیایی است و در هنگام کار لازم است از وسایل حفاظت فردی مانند عینک، ماسک، دستکش ولباس کار استفاده شود. در صورت تماس با چشم ها یا پوست بلافاصله آن را با آب فراوان شستشو دهید.

تأییدیه کیفیت:

تمامی محصولاتی که توسط این شرکت تولید وعرضه می شوند،تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت و مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

اطلاعات تکمیلی:

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت با تلفن های ۱۹-۸۸۱۰۴۶۱۸ تماس حاصل فرمایید.