پودر سخت کننده به روش خشکه پاشی ،رنگی

 

NANOKS –P 300

Technical Information Sheet


دارنده سه لوح طلایی بین المللی                                                                                                                                                                             Decorative hard coating

                                                                                                                                               

معرفی محصول : پودر سخت کننده سطح به روش خشکه پاشی

NANOKS –P300  پودر آماده مصرف برای خشکه پاشی روی سطح بتن تازه به منظور افزایش مقاومت سایشی می باشد.این محصول متشکل از سنگدانه های معدنی بسیار سخت، سیمان پرتلند وافزودنی های شیمیایی است و پس از اجرا بر روی سطح پایداری آن را در برابر عوامل جوی، فرسایش و نفوذ مایعات افزایش می دهد.

کاربردها:

-         کف سازی سالن ها و محوطه کارخانه های صنعتی                - پارکینگ ها ومحل استقرار ماشین آلات

-         سکوهای بارگیری و سوخت گیری خودروها                         -  سردخانه های صنعتی،تعمیرگاه وکارواش

-         نیروگاه ها ومحل نصب توربین وژنراتور                                - انبارها وآشیانه هواپیما

-         محل فرود و برخاستن هلیکوپتر

ویژگی ها:

NANOKS – P300  این محصول در کارخانه آماده می شود ودارای یکنواختی ثابت است و در نتیجه سطحی یکپارچه ایجاد می کند. وجود سنگدانه هاي بسیار سخت معدني در این محصول باعث پایداری بسیار زیاد سطح در برابر سایش می شود، ضمن اینکه افزودنی های شیمیایی موجود در آن مقاومت سطح را در برابر ضربات مکانیکی و نفوذ روغن و مایعات مخرب افزایش می دهد. این محصول پس از اجرا تبدیل به بخشی از بتن بستر می شود ونیاز به اجرای مجدد ندارد.

مشخصات فنی:

-         شکل ظاهری: پودر خاکستری،قرمز،آبي و.......                  -      وزن مخصوص پودر خشک: ۴/۱کیلوگرم بر لیتر

-         مقاومت سایشی: بیش از ۱۶۰%بتن بستر

روش اجرا:

بتن بستر بایستی بر اساس دستورالعمل های ACI ۲۰۱-۲R۷۷ & ACI ۳۰۲-۱ R-۸۹ با طرح اختلاط مناسب تولید واجرا شود. نسبت آب به سیمان، مقدار سیمان و میزان روانی نباید کمتر از حداقل نیاز های استاندارد باشد. طرح اختلاط بتن مناسب برای خشکه پاشی به شرح زیر است:

سیمان: حداقل ۳۲۰ کیلوگرم در متر مکعب                   نسبت آب به سیمان:بین ۴۰ تا ۵۰ درصد

اسلامپ:۷۵ تا۸۵ میلی متر                                            مقاومت فشاری: حداقل ۳۱ نیوتن بر میلی متر مربع

بتن نباید جداشدگی یا آب انداختگی داشته باشد و همچنین نباید بیشتراز ۳% در آن هوا موجود باشد. برای کارایی هرچه بهتر استفاده از افزودنی های کاهنده آب در بتن پیشنهاد می شود. ضخامت بتنی که بر روی آن               NANOKS – P300اجرامی شود باید حداقل ۸۰ میلی متر باشد. بعداز بتن ریزی، بتن را ویبره کرده وبا استفاده از شمشه آن را تراز کنید.

سطح بتن را توسط ماله چوبی تراز نهایی کنید ولی از صیقلی شدن زیاد پرهیز شود. پودر خشکه پاشی را درکناره های قطعات اجرایی (مکان هایی که درزهای اجرایی و انبساطی طراحی شده اند)به پهنای تقریباً ۸۰ میلی متر بپاشید. با استفاده از ماله چوبی آنها را صاف کنید، سپس اقدام به پاشیدن پودر بر روی بقیه سطح نمایید. بهترین زمان خشکه پاشی وقتی است که سطح بتن نه خشک ونه زیاد مرطوب باشد. دمای محیط عامل اصلی تعیین کننده این زمان است. به طور معمول در دماهای ۳۵ تا۴۵ درجه سانتی گراد زمان ۳۰ تا۴۰ دقیقه پس از بتن ریزی پیشنهاد می شود. این مدت در دماهای کمتر از ۳۵ درجه سانتی گراد طولانی تر خواهد بود.

توجه:

از اجرای خشکه پاشی در معرض تابش مستقیم نور خورشید یا وزش باد شدید پرهیز شود ، زیرا باعث خشک شدن سریع سطح بتن و پوسته شدن لایه خشکه پاشی می شود.

با استفاده از زیر پایی بلند مواد را با دست بر روی سطح بتن مرطوب بپاشید. اجرای خشکه پاشی بایستی بسیار دقیق و به ترتیب زیر انجام شود:

۱-     دو سوم از پودر مورد نیاز را با اطمینان از پخش یکنواخت آن بر روی سطح بتن بپاشید.

۲-     فرصت دهید تا پودر خشکه پاشی رطوبت سطح را جذب کند و رنگ تیره یکپارچه ای رویت شود.

۳-     با استفاده از ماله چوبی سطح را ماله کشی کنید تا از امتزاج پودر با شیرابه سطح بتنی بستر اطمینان حاصل کنید.

۴-     باقیمانده پودر را بطور یکنواخت روی سطح بپاشید و بعد از آنکه رنگ سطح تیره شد مجدد با ماله چوبی سطح را ماله کشی کنید.

۵-     وقتی که سطح آنقدر سخت شد تا بتواند وزن انسان را تحمل کرده و فقط ردپای او فرورفتگی کمی پدید آورد، اقدام به ماله کشی با استفاده از ماله پروانه ای (یا ماله الکتریکی) کنید.

۶-     اگر صافکاری نهایی با استفاده از ابزار دستی چون ماله فلزی انجام می شود،این عمل باید تا قبل از اینکه بتن در برابر تردد اشخاص سخت شود انجام پذیرد.

مقدار استفاده:

مقدار مصرف پودر خشکه پاشی بستگی به نوع کاربری کف اجراشده دارد. برای کاربردهای سبک ۵ تا ۷ کیلوگرم وبرای کاربردهای سنگین بین ۷ تا۹ کیلوگرم در متر مربع توصیه می شود.

عمل آوری:

با توجه به اینکه سطح نهایی کاملاً خشک خواهد بود، عمل آوری بسیار ضروری است. استفاده از آب تمیز و پوشش نایلونی برای عمل آوری توصیه می شود. به ویژه در دمای زیاد محیطی انجام عمل آوری با دقت بیشتری انجام پذیرد. در هر حال سطح اجرا شده بایستی به مدت ۷ روز کاملاً مرطوب نگاه داشته شود تا از بروز ترک های سطحی جلوگیری به عمل آید.

بسته بندی:

NANOKS –P300 در کیسه های پلاستیکی ۲۵ کیلوگرمی عرضه می شود.

 انبارداری:

این محصول را در مکان سرپوشیده وبه دور از تابش خورشید، بارندگی، رطوبت ودر روی پالت نگهداری نمایید. از انباشتن کیسه ها بر روی هم وفشار زیاد پرهیز شود. عمر مفید محصول ۱۲ ماه است ، اگر در شرایط مناسب و در کیسه های اصلی نگهداری شود.

احتیاط و ایمنی:

همانند تمامی محصولات پایه سیمانی NANOKS –P300 نیز ممکن است باعث آسیب شود. در صورت تماس احتمالی با چشم ها بلافاصله آن را به مدت ۱۵ دقیقه با آب شستشو داده و به پزشک مراجعه نمایید. در صورت تماس با پوست آن را به دقت بشویید.

مراقبت از وسايل کار:

در اتمام هر مرحله از کار می بایستی ابزار کار را با آب شستشو داد.

تأییدیه کیفیت:

تمام محصولاتی که توسط شرکت NASA تولید وعرضه می شوند،تحت کنترل بخش کنترل کیفی این شرکت و مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

اطلاعات تکمیلی:

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان این شرکت با تلفن های ۱۹-۸۸۱۰۴۶۱۸ تماس حاصل فرمایید.